הצלחה משמעותית בייצוג בבית המשפט העליון

ביום 9.11.2023 רשם עו"ד יונתן פרידמן הישג משפטי משמעותי נוסף, כאשר ערעור שהוגש לבית המשפט העליון נגד לקוחה שלו נדחה.

הערעור הוגש על פסק דינו של בית המשפט המחוזי בחיפה, במסגרת תביעה כספית בסך 5,000,000 ש"ח שהוגשה באמצעות עו"ד יונתן פרידמן. הרקע להגשת התביעה הוא שהנתבעים סירבו לשלם בהתאם להסכם למתן שירותים שעליו חתמו, למרות שהם קיבלו באופן מלא את התמורה ועל אף שכתוצאה ממתן השירותים הם התעשרו עד מאוד.

בית המשפט המחוזי קיבל את התביעה במלואהמינה את עו"ד יונתן פרידמן ככונס נכסים על קרקע בשווי כ-90,000,000 ש"ח (לצורך הבטחת פירעון החוב) וכן פסק לזכות הלקוחה שכ"ט עו"ד ריאלי בסך 750,000 ש"ח.

אחד הנתבעים לא השלים עם התוצאה והגיש ערעור לבית המשפט העליון. עו"ד יונתן פרידמן הצליח לשכנע את בית המשפט העליון כי אין הצדקה להתערב בתוצאה זו וגם אין הצדקה להתערב בסכום ההוצאות הגבוה שנפסק, שכן אין להשלים עם תוצאה שבעל דין, הנאלץ לנהל הליך משפטי כאשר הצד השני מתגונן בטענות סרק, לא יקבל החזר מלא של סכום שכר הטרחה ששילם לעורך דינו.

בתום הדיון בית המשפט העליון הבהיר למערער שהוא ממליץ לו לחזור בו מן הערעור, תוך שהוא מציין באופן מפורש כי על בסיס מדיניות שיפוטית ראויה אין להתערב בפסיקת ההוצאות הריאלית.

דברים אלה של בית המשפט העליון, אף שהם בהתאם לתקדים מחייב ומושרש, חשובים מאוד שכן למרות הלכה זו נוטים בתי המשפט פעמים רבות שלא לפסוק לבעל דין שזכה את מלא ההוצאות שהוציא בפועל לצורך ניהול ההליך. נדגיש, כי אי-פסיקת הוצאות ריאליות שהוציא בעל דין שזכה גורמת, בין היתר, להצפת בתי המשפט בתביעות סרק או ניהול הליכים משפטיים בטענות קלושות ובסופו של דבר גורמת עוול לבעלי דין שניהלו הליכים משפטיים בתום לב ובלית ברירה.

לקריאת פסק דינו של בית המשפט המחוזי:

תא 62006-09-20 – מחוזי

פסק דינו של בית המשפט העליון בערעור:

ערעור אזרחי 241/23 – עליון

האמור לעיל הוא בגדר מידע כללי וחלקי בלבד ואין לראות בדברים משום מתן ייעוץ משפטי או חוות דעת משפטית. כל מקרה צריך להיבחן לגופו והדברים עשויים להשתנות בהתאם לנסיבות של כל מקרה ומקרה.

שתפו את המאמר

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך